Jak się zrelaksować?

Jak się zrelaksować?

1 maja 2019 0 przez jakub

Życie w nieustannym stresie, bóle kręgosłupa i stawów, brak energii i chęci do działania, znasz to? Te objawy potrafią skutecznie zmniejszyć jakość życia. Poznaj kilka sposobów, jak sobie z nimi poradzić!

Relaksacja

Korzystanie w ciągu dnia z technik relaksacyjnych przynosi wiele pozytywnych efektów zarówno dla zdrowia fizycznego, jak i psychicznego. Relaksacja pozwala wprowadzić organizm w chwilowy stan odprężenia, skutecznie redukuje stres, stosowana jest w leczeniu bezsenności, lęku uogólnionego i wielu innych. Coraz więcej psychoterapeutów włącza do swoich sesji, krótkie epizody treningu relaksacji.

Relaksacja to nie jest żadna magia, choć takie działanie może mieć. Dobrze wykonany trening relaksacji pozwala na wprowadzenie mózgu w stan alfa, czyli sprzyjający wypoczynkowi, pojawiający się naturalnie na chwilę przed snem lub w trakcie wykonywania trudnych zadań. Dlatego też relaksacja uważana jest z doskonałą metodę podnoszenia motywacji i drogę do bardziej produktywnego działania.

Techniki relaksacyjne

Istnieje wiele technik relaksacyjnych. Najprostsza relaksacja to ćwiczenia oddechowe. Potrafią one uspokoić organizm poprzez rytmiczne oddychanie i zwiększyć dopływ tlenu do krwi. Inną prostą metodą relaksacji jest zwykła drzemka. Nawet 30 minut odpoczynku potrafi zdziałać cuda i napełnić organizm energią do dalszych wyzwań.

Techniki relaksacyjne, które zostały stworzone przez specjalistów wcale nie są bardziej skomplikowane. Przyjrzyjmy się najpopularniejszej z nich – treningowi autogennemu.

Polega on na relaksacji wybranych partii mięśni poprzez autosugestię. Składa się on z sześciu głównych faz:

  • wywołanie uczucia ciężaru,
  • uczucie ciepła,
  • regulacja pracy serca,
  • regulacja oddechu,
  • uczucie ciepła w okolicach splotu słonecznego,
  • uczucie chłodu na czole.

Aby przeprowadzić trening autogenny Shultza, nie potrzebujesz żadnych dodatkowych urządzeń, czy akcesoriów. Wystarczy usiąść wygodnie, zamknąć oczy i skupić uwagę na poszczególnych fazach treningu w odniesieniu do kolejnych partii mięśni.

Jeśli odczuwasz stres, podwyższone napięcie mięśniowe, brak motywacji i zmęczenie, techniki relaksacji są właśnie dla Ciebie!